La regidoria d'educació informa sobre el segon Consell d'Infants de la Jonquera

Els representants d'aquest curs 2008-2009 són (6 alumnes de 5è i 6 alumnes de 6è)

per Redacció

Vida social

El passat 2 de febrer es va tornar a posar en funcionament el CONSELL DELS INFANTS DE LA JONQUERA. L'any passat va ser la primera vegada que es constituïa aquest Consell promogut pel Consell Comarcal. Després de l'èxit obtingut i, davant de la demanda i la motivació de continuar per part dels alumnes del CEIP Josep Peñuelas del Rio, van creure necessària la continuació del Consell dels Infants.  Aquest any però s'ha organitzat directament des de la Regidoria d'Ensenyament de l'Ajuntament de la Jonquera. El Consell dels Infants és un òrgan a través del qual es canalitza la participació dels més petits en la vida pública, al mateix temps que serveix de via d’aprenentatge en l’adopció d’una cultura cívica de compromís amb el poble.

Prèviament a la primera sessió del dia 2 de febrer, els alumnes de 5è i 6è van fer eleccions per triar els 12 representants que han de formar el Consell. Els representants d'aquest curs 2008-2009 són (6 alumnes de 5è i 6 alumnes de 6è): Mercè Albao, Bernabé López, Lourdes Gómez, Clara Redondo, Francesc Sánchez, Jorge Luque, Jordi Borràs, Ruy de la Fuente, Lídia Faig, Emily García, Júlia Honrado i Cristopher Medina.

Un cop elegits, van treballar a l'aula amb els seus professors les demandes i propostes de tots els companys de classe, fent debats i donant idees per millorar el nostre poble i així fer arribar les inquietuts dels infants al consistori.

Després, es va convocar per carta a cadascun dels representants amb el corresponent ordre del dia, a la reunió que va tenir lloc el dia 2 de febrer a les 11:30 h a la Sala de Plens de l'Ajuntament de la Jonquera amb la presència de l'alcalde Jordi Cabezas i la regidora d'Ensenyament Raquel Fiol. Els alumnes van anar acompanyats per un professor fins a l'Ajuntament. Tot es va fer com si fós un Ple real, es va triar una secretària, la Clara Redondo, que tindrà la funció de redactar les actes de cada reunió i llegir-les per desprès aprovar-les. Es va anar seguint l'ordre del dia i els alumnes van exposar a l'alcalde i a la regidora les propostes per a millorar la Jonquera, treballades a l'aula amb la resta de companys. Entre altres, van proposar d'organitzar diferents tallers com a activitats extraescolars, arreglar i acondicionar la pista de skate, organitzar un equip de bàsquet per a nens de 7 a 12 anys, neteja d'alguns llocs del poble, algunes millores en el poliespotiu, posar un aparca-bicis dins el pati de l'escola i solventar els problemes dels camions, les prostitutes i la venta ambulant. Aquestes van ser algunes de les inquietuts dels infants. A hores d'ara, ja s'està treballant en la millora i acondicionament de la pista de skate i properament ja es podran veure els resultats.

L'Alcalde i la Regidora van demanar als representants que expliquessin als seus companys com havia anat la reunió i que treballessin a l'aula amb més profunditat les activitats extraescolars més desitjades per tots, que es posessin d'acord amb els dies i horaris més adients per a fer les activitats i que fessin un sondeig dels alumnes de l'escola que estarien interessats a formar part d'un equip de bàsquet. Aquesta és la feina que hauran de fer abans de la propera sessió que es va determinar que seria el proper dia 2 de març a les 11:30 h a la Sala de Plens.

Un cop aixecada la sessió, es va fer una visita per tot l'Ajuntament i els alumnes van tenir l'oportunitat de parlar amb els treballadors del consistori i fer-los tot tipus de preguntes. El que més els va cridar l'atenció van ser sobretot els mapes del poble que els hi va ensenyar desde l'ordinador el tècnic i el cens de la Jonquera, un tema que estan treballant a l'escola i que van poder comprovar in situ.

Els representants del Consell dels Infants van marxar molt satisfets amb la nova experiència i amb moltes ganes de seguir treballant per a la propera sessió plenària.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article